Jednou z velmi častých reklam, které vidíme v televizi, jsou i ty na mobilní telefon. Zdá se, jako by v podstatě neustále byl na trhu nový model, mnohem lepší než ten předchozí. A to platí v podstatě u všech značek. Není tedy divu, že se mnozí začínají ptát, jak je možné, aby tyto firmy vyvíjely stále nové modely. Ve skutečnosti je k tomu však hned několik důvodů.
Tím prvním je fakt, že mnoho lidí chce mít ten nejnovější typ s co nejlepšími funkcemi, takže si koupí nový telefon, jakmile se objeví na trhu. To znamená více peněz do kapes firem, neboť čím více jich bude prodáno, tím vyšší bude jejich zisk.
Dále je tu fakt, že stále nové modely s novými technologiemi přispívají k rychlejšímu zastarávání stávajících přístrojů. Člověk si tak v podstatě musí každý rok či dva kupovat nový telefon, aby byl kompatibilní se všemi funkcemi, které potřebuje. Je tedy jasné, že se to firmám vyplatí.
Ovšem je tu otázka ceny vývoje stále nových technologií. Ty totiž také nejsou zadarmo. Proto je dobré se ptát, zda jsou tyto neustále vynakládané náklady skutečně nižší, než zisk, který nám vydáním nového modelu vznikne. A odpovědí v naprosté většině případů je, že ano.
Důvod je poměrně prostý: tato vylepšení jsou obvykle jen malá, a nepříliš nákladná. Často se jedná například o silnější fotoaparát, o něco málo větší paměť, a podobně. Jejich vývoj tedy není nijak složitý a nestojí moc peněz. Skutečně velké změny se neobjevují až tak často, ovšem omezení kompatibility se staršími technologiemi v podstatě nutí zákazníky, aby si kupovali neustále nové produkty.
Je jasně vidět, že na této taktice benefitují pouze výrobci a prodejci, nikoliv zákazníci. Avšak v obchodě je běžné, že na prvním místě je zisk, a zákazník je pouhým prostředkem, jak jej dosáhnout. A to všemi dostupnými legálními prostředky.